FANDOM

Zośka Bartender
Informacje
Pełne imię Zofia "Zośka" Bartender
Płeć Kobieta
Rok urodzenia 1996
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Rude
Powiązania
Rodzina Henryk Bartender (ojciec)

Alina Makowska (ciocia)

Związki Mateusz Lacz (ex-chłopak)

Tim Jones (chłopak)

Inne
Pierwszy odcinek Nowe początki (1) (101)

Zośka Bartender to fikcyjna bohaterka serialu młodzieżowego Nowa szkoła. Ma problemy w domu, przez co nie jest zbyt skupiona na lekcjach. Ma niemieckie korzenie i jest wybuchowa. Ma zielone oczy i rude włosy do ramion.

Historia postaci Edytuj

Sezon 1 Edytuj

W Nowych początkach (1) Zośka pojawia się po raz pierwszy. Jest widoczna wśród wielu uczniów w klasie gimnazjalnej. Spędza całe rozpoczęcie roku z Basią.

W Nowych początkach (2) Zośka spędza kolejny dzień z Basią.

W Walce o sławę Basi nie ma w szkole, więc Zośka nie ma z kim rozmawiać. Dalej jednak intryguje ją Mateusz, więc podchodzi do niego, siada obok i zaczyna rozmowę. Mateusz jednak wciąż nie odzywa się. Dopiero po 10 minutach od przyjścia dziewczyny oznajmia jej, że jest pierwszą osobą ze szkoły, która w ogóle zaczęła z nim rozmowę. Mimo zaciekawienia Zośka woli nie pytać, dlaczego Mateusz jest taki cichy. Nowi znajomi idą razem pod salę.

W Domowych problemach (1) Zośka dalej trzyma się z Mateuszem, z obu stron jednak jest to tylko przyjaźń. Chłopak zauważa, że dziewczyna jest napuchnięta na twarzy, ma szkliste oczy i zasypia na lekcji. Pyta się, czy wszystko jest w porządku, jednak Zośka nie wie, o co chodzi. Mateusz mówi jej, że wygląda na zmęczoną. Zośka odpowiada mu, że to nie jego sprawa i zdenerwowana szybko wychodzi z sali.

W Domowych problemach (2) do domu Bartenderów przychodzi dyrektor Włodarczyk, co dziwi Zośkę. Mężczyzna mówi, że otrzymał o dziewczynce pewne niepokojące informacje i chciałby sprawdzić jej sytuację rodzinną. Zośka odpowiada, że nikogo nie ma, lecz dyrektor nalega. W końcu wchodzi do środka. Odkrywa, że w domu leży kompletnie pijany ojciec dziewczynki, Henryk Bartender. Zośka tłumaczy, że jej ojciec jest alkoholikiem. Dyrektor mówi, że musi jeszcze z nim trochę wytrzymać, lecz nie zostawi tak tej sprawy.

W Rodzicu z przypadku (1) Zośka siedzi na lekcji, kiedy to do sali wchodzi dyrektor Włodarczyk i prosi ją do gabinetu. Uczennica pyta się, czy nie może to zaczekać, lecz dyrektor odpowiada, że nie. Zośka idzie więc do gabinetu, gdzie spotyka swoją ciocię Alinę. Zdziwiona dziewczynka nie wie, jak ma zareagować. Dyrektor Włodarczyk tłumaczy, że niedługo odbędzie się sprawa w sądzie nad prawami rodzicielskimi i wykonał parę telefonów, by znaleźć kogoś, z kim Zośka mogłaby zamieszkać i jedynie jej ciocia się na to zgodziła.

W Rodzicu z przypadku (2) nadszedł wielki dzień dla Zośki. Na jednej sali sądowej spotyka się ona, jej ciocia oraz ojciec. Rozpoczyna się sprawa o przyznanie praw rodzicielskich dla jej cioci. Sędzia prosi dziewczynkę o złożenie zeznań. Zośka nie próbuje bronić ojca i przyznaje, że od momentu śmierci mamy potrafi tylko pić. Mówi również, że chce zamieszkać z ciocią. Henryk natomiast przyznaje się do alkoholizmu. Po kilku godzinach sprawy wygrywa ją Alina i przejmuje kontrolę nad Zośką. Dziewczynka żegna się z ojcem przed jego wyjazdem na odwyk. Henryk przeprasza ją za wszystkie ciężkie lata i mówi, że ma nadzieję, że Zośka jeszcze do niego wróci.

W Mieście nocą Zośka przychodzi po raz pierwszy do szkoły wyspana i pełna życia. Mateusz cieszy się razem z nią, że to już koniec jej złej przygody z ojcem. Chłopak zaprasza ją do kina na komedię, by mogła oderwać się od rzeczywistości i o wszystkim kompletnie zapomnieć. Zośka przytakuje na propozycję. W kinie, siedząc obok siebie, Mateusz zaczyna przysuwać rękę ku ręce Zośki. Zdziwiona dziewczyna na początku odsuwa ją, gdyż do Mateusza nic nie czuje i uważa go tylko za przyjaciela. Chwilę jednak o tym myśli i przypomina jej się, jak chłopak był przy niej podczas wszystkich jej ostatnich problemów. Stwierdza, że powinna dać temu związkowi szansę, gdyż może coś z niego być i splata swoją rękę z ręką Mateusza.

W Dawnej przyjaźni Zośka idzie z Mateuszem na długiej przerwie za rękę, by usiąść na ławce w parku na tyłach szkoły. Zaczynają nudną rozmowę o pogodzie. Mateusz przysuwa się do Zośki, ta jednak wciąż odsuwa się od chłopaka. Mówi mu, że źle się czuje. Mateusz pyta się, czy pocałunek pomoże i zaczyna zbliżać swoje usta, lecz Zośka odwraca głowę i odpowiada, że ma nieświeży oddech. Zdenerwowany chłopak pyta się, czy jest z nim coś nie tak, gdyż dziewczyna dziwnie się zachowuje. Zośka krzyczy, że wszystko jest w porządku, tylko po prostu źle się czuje. Mateusz zauważa łzę ściekającą po jej policzku. Po chwili dziewczyna wraca do szkoły, zostawiając Mateusza w parku.

Sezon 2 Edytuj

W Trudnej zemście Zośka siedzi w pokoju, do którego przychodzi Alina i mówi, że gość dziewczyny czeka pod drzwiami. Okazuje się, że to Mateusz. Pyta się, czy dziewczyna nie chciałaby z nim wyjść na spacer do miejscowego parku. Zośka zgadza się. Na miejscu para spaceruje i rozmawia o szkole. W pewnym momencie Zośka przestaje mówić. Mateusz pyta się, czy coś się stało, lecz zamiast odpowiedzi Zośka zasłania swoją twarz i zaczyna płakać. Chłopak mówi, że powinni na chwilę usiąść na ławce. Zośka ociera łzy i przeprasza za swoje zachowanie. Tłumaczy, że akurat obok nich przechodziła szczęśliwa rodzina - matka, ojciec z młodym, pełnym energii dzieckiem i drugim w dziecięcym wózku. Zawsze chciała, by tak wyglądało jej życie rodzinne, a nigdy go nie dostała przez ojca. Mateusz przytula dziewczynę i mówi, że teraz mieszka z ciocią i wszystko będzie dobrze. Ona odpowiada jednak, że to nieprawda, bo mimo wszystkiego tęskni za ojcem. Chłopak nie zwraca na to uwagi i pochyla się do pocałunku, lecz dziewczyna odpycha go. Mateusz pyta się, o co chodzi, gdyż są razem już długi czas, a nigdy się nie pocałowali. Zośka odpowiada, że może to i dobrze, bo to on próbował wyciągnąć z niej jakiekolwiek uczucia, których nigdy do niego nie miała. Mówi również, że nie może dalej w tym tkwić i lepiej będzie, jeśli nie będą mieć już ze sobą kontaktu. Mateusz nie wie, co odpowiedzieć i odchodzi bez słowa.

W Presji Zośka siedzi na kanapie w salonie i ogląda Z kamerą u Kardashianów, kiedy nagle słyszy dzwonek do drzwi. Alina mówi, że ona otworzy. Zośka słyszy, że jej ciocia jest podekscytowana gościem i mówi “Wow, ale świetnie wyglądasz!” Po chwili krzyczy do siostrzenicy, by przyszła. Zośka przychodzi do drzwi wejściowych i widzi tam swojego ojca, Henryka. Mężczyzna wygląda bardzo promiennie, odwyk odjął mu kilka lat. Zośka nie wie jednak, czy się cieszyć, czy może płakać. Henryk mówi, że jeszcze raz przeprasza za wszystko i teraz będzie już inaczej. Dziewczyna nie jest jednak pewna co do jego słów, lecz próbuje w nie wierzyć. Żegna się więc ze swoją ciocią Aliną i bardzo dziękuje jej za rok opieki. Kobieta na pożegnanie przytula ją i szepcze do ucha, że gdyby jednak pojawiły się jakieś problemy, ma natychmiast do niej przyjść. Zośka zgadza się i wraca z ojcem do swojego domu.

W Nieświadomości Zośka jest w parku, gdy wpada na nią Tim. Dziewczyna mówi mu, by uważał, a chłopak odpowiada, że przeprasza, lecz chodzi z głową w chmurach. Zośka spogląda na niego i przypomina sobie, że chodzi z nim na niemiecki. Prosi go, by wytłumaczył jej tworzenie czasu przeszłego. Tim zgadza się i znajomi spędzają czas w parku.

W Imprezie niezapomnianej Zośka zostaje zaproszona przez Tima na domówkę. Jest bardzo podekscytowana. Wieczorem pisze Timowi na Facebooku, że to będzie niezapomniana noc. Chłopak odpisuje, że chyba trochę przesadza, lecz Zośka twierdzi, że postara się, aby impreza była szczególna. Tim jest zaciekawiony tym, co planuje. Na imprezie lekko wstawiona Zośka podchodzi do Tima po wyjściu Roksany i mówi, że dziewczyna jej go kradnie. Tim nie wspomina, że są razem i zaczyna tańczyć z Zośką. Świetnie się bawią przez kilka godzin, nie zwracając uwagi na innych ludzi. Po kilku większych piwach przestają się kontrolować i Tim namiętnie całuje Zośkę.

Związki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki