FANDOM

“Zespół”
Sezon 2, Odcinek 5
Informacje
Premiera

24 września 2010

Chronologia
Poprzedni

Miłość ze zdrady

Następny

Trudna zemsta

Jest to piąty odcinek drugiego sezonu serialu Nowa szkoła.

Wątek główny Edytuj

Michał pozostał w szkole bez niczego - dziewczyny, przyjaciół, a nawet jakiejś zwyczajnej grupki znajomych. Po lekcjach zawsze kieruje się do domu i spędza czas całymi dniami siedząc przy komputerze. Pewnego dnia do jego pokoju wchodzi Helena i mówi, że nie może patrzeć, jak jego syn tak marnuje swój talent muzyczny. Michał, nie mając już nic do stracenia, uważa, że jego matka ma rację i powinien coś zrobić w tym kierunku. Postanawia założyć zespół i następnego dnia wywiesza na tablicy ogłoszeń informację o czwartkowym castingu w auli. Po długich oczekiwaniach nadchodzi wielki czas przesłuchania. Przychodzi na nie zaledwie 6 osób. Jako pierwsza na scenę wychodzi Beata i zaczyna grać na perkusji. Niesamowicie dobrze jej to wychodzi - trafia w rytm i robi dodatkowe, widowiskowe akrobacje pałeczkami. Michał jest pod wrażeniem i pyta się, skąd dziewczyna ma takie umiejętności. Beata odpowiada, że chodziła do szkoły muzycznej. Schodzi ze sceny i po kilku kolejnych, nieudanych wykonach, występ zapowiada Marysia. Śpiewa piosenkę “Someone Like You” tak dokładnie, że brzmi niczym Adele. Nawet jej konkurenci biją gromkie brawa. Niestety tylko ta dwójka dostaje się do zespołu, gdyż resztę kandydatów Michał uważa za zbyt słabych. Nowy zespół zaczyna dyskutować sprawy z nim związane: Michał będzie głównym gitarzystą, Beata perkusistką, a Marysia wokalistką w duecie z Michałem. Niestety uformowana grupa nie posiada osoby znającej się na elektronice, gdy nagle do auli wchodzi gimnazjalista, Mateusz. Michał uważa, że zbędne jest słuchanie jego wypocin, bo jest niedojrzały, lecz okazuje się, że chłopak bardzo się na tym zna i mimowolnie musi przyjąć go do zespołu. Michał, Marysia, Beata i Mateusz nazywają swoją grupę Odcień Szarości.

Wątek poboczny Edytuj

Renata coraz lepiej poznaje się z Hubertem i postanawia umówić się z nim wreszcie na normalną randkę do ₳ɯɛsoʍɛ Café. Podchodzi więc do niego po zajęciach teatralnych i pyta się, czy chce z nią tam dziś pójść. Niestety Hubert odpowiada, że takie publiczne, "mainstreamowe" miejsca nie są w jego guście. Renata jednak bardzo nalega, by chłopak z nią tam poszedł i pod presją w końcu się zgadza. O swojej wymarzonej randce opowiada zazdrosnemu Adrianowi. Mimo wszystko chłopak zachowuje kamienną twarz, a nawet cieszy się ze swoją byłą dziewczyną. Renata idzie więc z Hubertem do ₳ɯɛsoʍɛ Café. Chłopak czuje się głupio pod wejściem do kawiarni i musi wezbrać siły psychiczne, by ruszyć dalej. Randkowicze przystają więc na moment, kiedy to Renata zauważa niedaleko kręcącego się Adriana, który dyskretnie spogląda w ich stronę. Krzyczy “Śledzisz nas?”, lecz Hubert mówi, że on się tym zajmie. Szybko podbiega do Adriana i uderza go pięścią w brzuch. Renata krzyczy, żeby przestał, lecz się jej nie słucha. Adrian nie chce stracić moralnej twarzy, więc oddaje Hubertowi. Jako sportowiec ma większe mięśnie od rywala, lecz nie jest aż tak bezwzględny. Po kilku większych ciosach Hubert przewraca się. Mówi, że jeszcze się z nim policzy i ucieka z miejsca zdarzenia. Renata podbiega do Adriana i pyta się, czy nic mu się nie stało i dlaczego za nimi przyszedł. Chłopak pomija pierwsze pytanie i odpowiada, że był zazdrosny. Renata lekko uśmiecha się i mówi, że go kocha, ale myślała, że to nieodwzajemnione uczucie. Adrian całuje ją bez słów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki