FANDOM

“Rodzic z przypadku (2)”
Sezon 1, Odcinek 10
Informacje
Premiera

27 listopada 2009

Chronologia
Poprzedni

Rodzic z przypadku (1)

Następny

Nieoczekiwana miłość

Jest to dziesiąty odcinek pierwszego sezonu serialu Nowa szkoła.

Wątek główny Edytuj

Nadszedł wielki dzień dla Zośki. Na jednej sali sądowej spotyka się ona, jej ciocia oraz ojciec. Rozpoczyna się sprawa o przyznanie praw rodzicielskich dla jej cioci. Sędzia prosi dziewczynkę o złożenie zeznań. Zośka nie próbuje bronić ojca i przyznaje, że od momentu śmierci mamy potrafi tylko pić. Mówi również, że chce zamieszkać z ciocią. Henryk natomiast przyznaje się do alkoholizmu. Po kilku godzinach sprawy wygrywa ją Alina i przejmuje kontrolę nad Zośką. Dziewczynka żegna się z ojcem przed jego wyjazdem na odwyk. Henryk przeprasza ją za wszystkie ciężkie lata i mówi, że ma nadzieję, że Zośka jeszcze do niego wróci.

Wątek poboczny Edytuj

Basia jest w domu i przygotowuje się na licealne ognisko. Nie wie, co na siebie założyć, by wyglądać doroślej. W końcu decyduje się na buty na koturnie, ciemne dżinsowe rurki oraz przewiewną bluzkę w egipskie wzory. Nakłada na siebie również grubą warstwę makijażu i wychodzi. Podczas spotkania nie ma jednak co ze sobą zrobić, ponieważ każdy ma już towarzystwo. W pewnym momencie wpada na Julię i przedstawia się jej. Licealistka odpowiada, że nigdy nie widziała Basi. Dziewczyna tłumaczy się, że to dlatego, że jest z gimnazjum. Zaczynają one rozmawiać i okazuje się, że nadają na tych samych falach, lecz Julia uważa, że nie powinna pokazywać się z gimnazjalistką. Wpada jednak na pomysł, jak Basia może przekonać do siebie inne dziewczyny. Julia każe jej przy wszystkich upokorzyć Marysię. Basia podchodzi do niej i mówi, że nie wiedziała, że wieloryby wypływają w zimę na powierzchnię. Wszyscy zaczynają śmiać się, a Marysia ucieka. Basia nie jest z siebie dumna, lecz zyskuje nową przyjaciółkę - Julię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki