FANDOM

Renata Majczyk
Informacje
Pełne imię Renata Majczyk
Płeć Kobieta
Rok urodzenia 1993
Kolor oczu Brązowe
Kolor włosów Bordo
Powiązania
Związki Adrian Borowski (ex-chłopak)

Kamil Chaber (chłopak)

Inne
Pierwszy odcinek Nowe początki (1) (101)

Renata Majczyk to fikcyjna bohaterka serialu młodzieżowego Nowa szkoła. Marzy o zostaniu aktorką, lecz nie robi nic w tym kierunku. W szkole najważniejsze jest dla niej bycie osobą sławną, co często zmusza ją do wywoływania skandali. Ma brązowe oczy i długie, bordowe włosy z prostą grzywką.

Historia postaci Edytuj

Sezon 1 Edytuj

W Nowych początkach (1) Renata pojawia się po raz pierwszy. Jest widoczna wśród wielu uczniów w klasie licealnej.

W Nowych początkach (2) Renatę podrywa Michał, by wzbudzić zazdrość w Julii.

W Walce o sławę Renata uważa, że jest zdecydowanie za mało rozpoznawalna w szkole i postanawia to zmienić. Jej pomysłem na wybicie się staje się związanie się z którymkolwiek chłopakiem, tylko po to, by był to pierwszy, skandaliczny związek w liceum. Na swój cel wybiera Adriana i umawia się z nim na kolację w restauracji. Podczas spotkania Renata słabo dogaduje się z Adrianem, lecz imponuje jej to, że chłopak bardzo się jej podlizuje. Dziewczyna postanawia dać szansę tej znajomości.

W Krętych drogach Renata ponownie umawia się z Adrianem, choć nie jest pewna tej znajomości. Tym razem postanawia spotkać się z nim w ₳ɯɛsoʍɛ Café, gdyż tam najczęściej wybierają się uczniowie Zespołu Szkół nr 7, a dla niej najważniejsze jest wywołanie skandalu. Spotkanie przebiega zwyczajnie - Renata i Adrian rozmawiają, lecz dziewczyna dalej uważa, że chłopak nie nadaje się do realnego związku. W pewnej chwili do lokalu wchodzi Julia, więc Renata szybko przysuwa się do Adriana i całuje go. Całe zdarzenie widzi Kassówna, która od razu esemesuje do koleżanek z nową plotką.

W Nieoczekiwanej miłości Renata cieszy się, że plotki o niej i Adrianie w dalszym ciągu nie ucichły. Żeby jednak podsycić ogień, postanawia wykonać swój złowieszczy plan. Następnego dnia spotyka się z Adrianem na najbardziej zatłoczonym korytarzu w szkole i rzuca się na niego z pocałunkiem na dzień dobry. Dokładnie sekundę po tym zaczyna grzebać w torbie, by po chwili "przypadkowo" wypadł z niej test ciążowy. Adrian pyta się, po co jej on, a dziewczyna odpowiada, że trzeba zawsze być przygotowanym. Ku jej uciesze tłumy przechodzące obok zdążyły obejrzeć całe zdarzenie.

We Wzlotach i upadkach Renata rozmawia z koleżankami o swoim związku z Adrianem. Nagle wpada na pomysł, by już trzeci raz podsycić ten skandal. Postanawia powiedzieć innym dziewczynom prawdę - że jest z Adrianem tylko dlatego, by o niej mówiono. Gdyby natomiast plotka dotarła do Adriana, Renata powiedziałaby, że ktoś musiał wszystko wymyślić. Mówi więc to dziewczynom, niestety nie zauważa, że jej chłopak przechodzi akurat obok. Słysząc to szybko usuwa się ze wzroku Renaty. Po lekcjach czeka nad nią pod szkołą, by przeprowadzić poważną rozmowę. Gdy dziewczyna wychodzi, Adrian od razu mówi, że słyszał wszystko to, co powiedziała i zrywa z nią, nie dając jej nawet szansy na wyjaśnienie.

W Ukrytej prawdzie Renata czuje się źle z tym, że Adrian jej nienawidzi i postanawia go przeprosić - po raz pierwszy nie chodzi jej o rozgłos. Mimo wszystko, by go odzyskać, zamierza użyć kłamstwa. Podchodzi do niego w szkole, lecz on mówi, że nie zamierza mieć już z nią nic wspólnego. Renata łapie go za ramię i prosi, by dał jej chociaż moment wyjaśnienia po szkole w ₳ɯɛsoʍɛ Café. Adrian niechętnie zgadza się. Kilka godzin później dawna para spotyka się tam. Renata, widząc zniesmaczoną minę Adriana, próbuje zrobić wszystko, by chłopak jej wybaczył i mówi kompletne kłamstwo - że koleżanki kazały jej wystawić ich związek na próbę i zmusiły ją do powiedzenia tego przy nim. Adrian wierzy w to, a radosna Renata przysuwa się do niego i chce pocałować, lecz on odwraca głowę. Mówi, że póki co mogą zostać przyjaciółmi, ale niczym więcej. Renata dopiero teraz uświadamia sobie, że podczas trwania "udawanego" związku naprawdę poczuła coś do chłopaka.

Sezon 2 Edytuj

W Zazdrości Renata przechadza się szkolnym korytarzem z Adrianem, kiedy to mija duży plakat reklamujący castingi do nowej szkolnej sztuki, “O zachodzie słońca”. Dziewczyna mówi przyjacielowi, że chciałaby się zgłosić do głównej roli, lecz nie wie, czy to dobry pomysł. Adrian odpowiada, że powinna być to jej decyzja, a Renata mówi, że od zawsze kręciło ją aktorstwo. Postanawia więc przyjść na casting, który odbywa się w szkolnej auli. Poznaje tam Kamila, reżysera sztuki, który każe jej zacząć, gdy będzie gotowa. Renata wychodzi więc na środek i odgrywa swoją ulubioną scenę z “Romea i Julii”. Adrian i Kamil są pełni podziwu. Kamil nawet na tyle, że od razu proponuje Renacie główną rolę w sztuce. Dziewczyna natychmiastowo zgadza się i jest na tyle podekscytowana, że nie zauważa idącego Huberta i wpada na niego. Skulony chłopak zaczyna mówić “Cholera, uważ...”, lecz podnosi głowę i spogląda głęboko w brązowe oczy Renaty, przez co nie kończy zdania. Zamiast tego przedstawia się dziewczynie. Renata zauważa bliznę pod okiem chłopaka i ogólny zaniedbany stan, więc mówi, że myślała, iż osoby takie jak on nie angażują się w życie szkoły. Hubert odpowiada, że to prawda, lecz został zmuszony do spędzania większej ilości czasu w szkole, bo i tak już raz nie zdał. Dziewczyna jest pod wrażeniem jego władczego zachowania. Całe zdarzenie widzi Adrian, który jest zazdrosny o Renatę.

W Zespole Renata coraz lepiej poznaje się z Hubertem i postanawia umówić się z nim wreszcie na normalną randkę do ₳ɯɛsoʍɛ Café. Podchodzi więc do niego po zajęciach teatralnych i pyta się, czy chce z nią tam dziś pójść. Niestety Hubert odpowiada, że takie publiczne, "mainstreamowe" miejsca nie są w jego guście. Renata jednak bardzo nalega, by chłopak z nią tam poszedł i pod presją w końcu się zgadza. O swojej wymarzonej randce opowiada zazdrosnemu Adrianowi. Mimo wszystko chłopak zachowuje kamienną twarz, a nawet cieszy się ze swoją byłą dziewczyną. Renata idzie więc z Hubertem do ₳ɯɛsoʍɛ Café. Chłopak czuje się głupio pod wejściem do kawiarni i musi wezbrać siły psychiczne, by ruszyć dalej. Randkowicze przystają więc na moment, kiedy to Renata zauważa niedaleko kręcącego się Adriana, który dyskretnie spogląda w ich stronę. Krzyczy “Śledzisz nas?”, lecz Hubert mówi, że on się tym zajmie. Szybko podbiega do Adriana i uderza go pięścią w brzuch. Renata krzyczy, żeby przestał, lecz się jej nie słucha. Adrian nie chce stracić moralnej twarzy, więc oddaje Hubertowi. Jako sportowiec ma większe mięśnie od rywala, lecz nie jest aż tak bezwzględny. Po kilku większych ciosach Hubert przewraca się. Mówi, że jeszcze się z nim policzy i ucieka z miejsca zdarzenia. Renata podbiega do Adriana i pyta się, czy nic mu się nie stało i dlaczego za nimi przyszedł. Chłopak pomija pierwsze pytanie i odpowiada, że był zazdrosny. Renata lekko uśmiecha się i mówi, że go kocha, ale myślała, że to nieodwzajemnione uczucie. Adrian całuje ją bez słów.

W Obozie (1) Renata wskakuje na Adriana, gdy ten wychodzi z hali sportowej. Chłopak jest zdziwiony, gdyż nie spodziewał się tu nikogo po 21:00. Pyta się jej, co tu robi, a dziewczyna odpowiada, że przyszła się przywitać. Po chwili smutna zadaje pytanie, czy się nie cieszy, lecz chłopak odpowiada, że cieszy się i całuje ją. Renata wypytuje się również o mecz swojego chłopaka. Adrian mówi, że poszedł świetnie i on sam strzelił dwa gole. Renata wręcz ignoruje jego wypowiedź, mówi “To super” i zarządza, by jutro się spotkali. Adrian mówi, że niestety nie może, bo ma wtedy kolejny trening. Dziewczyna proponuje więc pojutrze, lecz chłopak również ma trening. Mówi także, że teraz często będzie miał treningi, gdyż rozpoczął się właśnie jesienno-zimowy sezon piłkarski. Renata z wyrzutem pyta się, kiedy w końcu znajdzie dla niej czas. Adrian odpowiada, że nie wie, gdyż od wszystkiego zależy jego kariera piłkarska i dziewczyna powinna dać mu trochę wolnej przestrzeni. Renata jest wzburzona i idzie do domu.

W Obozie (2) Renata dzwoni do Adriana i próbuje wytłumaczyć mu zaistniałą sytuację - mówi, że była zestresowana i przeprasza za swoje zachowanie. Prosi też, by chłopak spotkał się z nią po treningu choć na moment. Niestety Adrian odpowiada, że jak bardzo by nie chciał, to nie ma czasu. Renata mimowolnie podejrzewa, że jej chłopak ma inną. Postanawia pójść pod halę, w której odbywają się jego treningi, zaczekać aż wyjdzie i śledzić go. Tak też robi. Widzi, że Adrian nie idzie w kierunku swojego osiedla, tylko całkiem gdzie indziej. W końcu podchodzi do jakiegoś bloku i wchodzi do niego. Renata jest pewna, że idzie do mieszkania swojej drugiej dziewczyny. Szybko wbiega za nim do tego samego mieszkania i krzyczy: “Wiedziałam, że mnie zdradzasz!” Ku jej zdziwieniu widzi Adriana w towarzystwie jakiegoś kolegi. Chłopak jest zdumiony zachowaniem swojej dziewczyny. Tłumaczy jej, że to kolega z drużyny, którego nie było na treningu i przynosi mu układ gry na następny mecz. Renata zaczyna mówić “Przepra...”, lecz Adrian przerywa jej i mówi, że myślał, że się zmieniła i nie może tego dalej ciągnąć, tym samym zrywając z nią.

W Pasujących charakterach Renata bardzo przeżywa swoje rozstanie z Adrianem, gdyż teraz chłopak nie rozmawia z nią nawet jako przyjaciel. Postanawia w pełni oddać się sztuce teatralnej, na którą się zapisała. Przychodzi na próbę, jednak Kamil mówi jej, że Hubert nie zjawił się i bez niego nie ma to sensu, więc muszą przesunąć spotkanie na inny termin. Renata odpowiada, że to szkoda, gdyż przez to będzie mieć więcej czasu dla siebie i swoich myśli, co skłoni ją do płaczu nad byłym chłopakiem. Kamil proponuje, że mogą pójść razem do ₳ɯɛsoʍɛ Café. Renata jest wzruszona propozycją i od razu się zgadza. Na miejscu dziewczyna zwierza się koledze, który bardzo wspiera ją i przytula, a po spotkaniu odprowadza do domu. Renata jest pod wrażeniem dżentelmeńskiego zachowania Kamila i na pożegnanie mówi, że świetnie się bawiła i ma nadzieję, że jeszcze kiedyś to powtórzą. Chłopak uśmiecha się i odchodzi.

W Nieświadomości Renata przychodzi na kolejną próbę sztuki teatralnej. Spotyka tam Kamila, którego przytula na powitanie, oraz Huberta, który spogląda na nią zimno. Pyta się reżysera, którą scenę będą dziś ćwiczyć, a Kamil odpowiada, że scenę pocałunku między Magdą, czyli Renatą, a Markiem, czyli Hubertem. Oboje są co do tego równie nieentuzjastyczni. Przed rozpoczęciem próby Renata mówi Kamilowi, by nie był zazdrosny, bo przecież to tylko gra, a chłopak śmieje się na głos i odpowiada, by się nie martwiła. Renata cmoka Huberta w usta, a Kamil dalej śmieje się i pyta chłopaka, jak dziewczyna całuje. Roksana wcina się w konwersację mówiąc, że taki pocałunek to nie pocałunek. Hubert przerywa radosne chwile przyjaciół docinając dziewczynie, że dopiero co olała go dla Adriana, a już bierze się za kolejnego i dodaje, że jeśli tak mają wyglądać próby, to nie zamierza w tym brać udziału. Kamil i Renata utrzymują powagę już do końca spotkania.

W Miłości przede wszystkim Renata spotyka się w szkole z Kamilem. Witają się poprzez przytulenie. Dziewczyna pyta się przyjaciela, czy robi coś konkretnego w piątek wieczór. Kamil odpowiada, że akurat nie. Renata mówi więc, że mogą wybrać się razem do klubu ↑16 na potańcówkę. Podekscytowany Kamil zgadza się z pomysłem dziewczyny. W piątkowy wieczór Renata czeka pod budynkiem klubu i widzi w oddali zbliżającego się Kamila. Chłopak ma grzywkę postawioną na żel, a ubrany jest w turkusowy kożuch, do której pod kolor dobrał krawat i czarną koszulę. Ma na sobie też stylowe, szare rurki, które uwydatniają chudość jego nóg. Wita się z Renatą, która czuje się głupio, gdyż uważa, że ubrała się gorzej od niego. Przyjaciele stoją w długiej kolejce do klubu, gdy nagle mija ich grupka dresów, z których jeden krzyczy “Patrzcie jaki pedał!” wskazując na Kamila. Chłopak żenuje się, gdy Renata mówi, że ma dość takich tępych tekstów i całuje Kamila prosto w usta na oczach tamtych dresów. Do końca dnia para bawi się świetnie.

Związki Edytuj

  • Adrian Borowski
    • Pierwszy raz:
      • Rozpoczęcie: Kręte drogi (108)
      • Zakończenie: Wzloty i upadki (115)
        • Powód: Adrian usłyszał, że Renata jest z nim tylko po to, by wzbudzać sensacje.
    • Drugi raz:
      • Rozpoczęcie: Zespół (205)
      • Zakończenie: Obóz (2) (208)
        • Powód: Renata nie potrafiła zaufać Adrianowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki