FANDOM

Mateusz Lacz
Informacje
Pełne imię Mateusz Lacz
Płeć Mężczyzna
Rok urodzenia 1996
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Ciemny brąz
Powiązania
Rodzina Krystyna Lacz (matka)
Związki Zośka Bartender (ex-dziewczyna)
Inne
Pierwszy odcinek Nowe początki (1) (101)

Mateusz Lacz to fikcyjny bohater serialu młodzieżowego Nowa szkoła. Jest niski i cichy, lecz nikt nie wie, dlaczego. Trudno nawiązać z nim kontakt, gdyż prawie w ogóle się nie odzywa. Ma zielone oczy i krótkie, ciemnobrązowe, oklapnięte włosy.

Historia postaci Edytuj

Sezon 1 Edytuj

W Nowych początkach (1) Mateusz pojawia się po raz pierwszy. Jest widoczny wśród wielu uczniów w klasie gimnazjalnej.

W Walce o sławę Mateusz dalej nie odzywa się. Podchodzi do niego Zośka, siada obok i zaczyna rozmowę. Mateusz jednak wciąż nie odzywa się. Dopiero po 10 minutach od przyjścia dziewczyny oznajmia jej, że jest pierwszą osobą ze szkoły, która w ogóle zaczęła z nim rozmowę. Nowi znajomi idą razem pod salę.

W Domowych problemach (1) Mateusz w dalszym ciągu zadaje się tylko z Zośką, z obu stron jednak jest to tylko przyjaźń. Pewnego dnia zauważa, że dziewczyna jest napuchnięta na twarzy, ma szkliste oczy i zasypia na lekcji. Pyta się, czy wszystko jest w porządku, jednak Zośka nie wie, o co chodzi. Mateusz mówi jej, że wygląda na zmęczoną. Zośka odpowiada mu, że to nie jego sprawa i zdenerwowana szybko wychodzi z sali. Mateusz uważa, że to podejrzane i idzie ze sprawą do dyrektora Włodarczyka. Pedagog obiecuje, że w najbliższym czasie złoży niezapowiedzianą wizytę rodzinie Zośki.

W Mieście nocą Mateusz cieszy się razem z Zośką, że to już koniec jej złej przygody z ojcem. Chłopak zaprasza ją do kina na komedię, by mogła oderwać się od rzeczywistości i o wszystkim kompletnie zapomnieć. Zośka przytakuje na propozycję. W kinie, siedząc obok siebie, Mateusz zaczyna przysuwać rękę ku ręce Zośki. Zdziwiona dziewczyna na początku odsuwa ją, lecz po chwili stwierdza, że powinna dać temu związkowi szansę, gdyż może coś z niego być i splata swoją rękę z ręką Mateusza.

W Dawnej przyjaźni Mateusz idzie z Zośką na długiej przerwie za rękę, by usiąść na ławce w parku na tyłach szkoły. Zaczynają nudną rozmowę o pogodzie. Mateusz przysuwa się do Zośki, ta jednak wciąż odsuwa się od chłopaka. Mówi mu, że źle się czuje. Mateusz pyta się, czy pocałunek pomoże i zaczyna zbliżać swoje usta, lecz Zośka odwraca głowę i odpowiada, że ma nieświeży oddech. Zdenerwowany chłopak pyta się, czy jest z nim coś nie tak, gdyż dziewczyna dziwnie się zachowuje. Zośka krzyczy, że wszystko jest w porządku, tylko po prostu źle się czuje. Mateusz zauważa łzę ściekającą po jej policzku. Po chwili dziewczyna wraca do szkoły, zostawiając Mateusza w parku.

Sezon 2 Edytuj

W Zespole Mateusz przychodzi do auli na casting do zespołu Michała akurat w tym momencie, w którym on, Marysia i Beata dyskutują o tym, że nie posiadają osoby znającej się na elektronice. Michał uważa, że zbędne jest słuchanie wypocin Mateusza, bo jest niedojrzały, lecz okazuje się, że chłopak bardzo się na tym zna i mimowolnie musi przyjąć go do zespołu. Michał, Marysia, Beata i Mateusz nazywają swoją grupę Odcień Szarości.

W Trudnej zemście Mateusz przychodzi do domu Zośki i puka do drzwi. Otwiera je Alina, ciocia dziewczyny. Chłopak pyta się, czy może poprosić, by ta na moment przyszła. Alina idzie po Zośkę, która po paru sekundach jest już przy frontowych drzwiach domu. Mateusz pyta się, czy dziewczyna nie chciałaby z nim wyjść na spacer do miejscowego parku. Zośka zgadza się. Na miejscu para spaceruje i rozmawia o szkole. W pewnym momencie Zośka przestaje mówić. Mateusz pyta się, czy coś się stało, lecz zamiast odpowiedzi Zośka zasłania swoją twarz i zaczyna płakać. Chłopak mówi, że powinni na chwilę usiąść na ławce. Zośka ociera łzy i przeprasza za swoje zachowanie. Tłumaczy, że akurat obok nich przechodziła szczęśliwa rodzina - matka, ojciec z młodym, pełnym energii dzieckiem i drugim w dziecięcym wózku. Zawsze chciała, by tak wyglądało jej życie rodzinne, a nigdy go nie dostała przez ojca. Mateusz przytula dziewczynę i mówi, że teraz mieszka z ciocią i wszystko będzie dobrze. Ona odpowiada jednak, że to nieprawda, bo mimo wszystkiego tęskni za ojcem. Chłopak nie zwraca na to uwagi i pochyla się do pocałunku, lecz dziewczyna odpycha go. Mateusz pyta się, o co chodzi, gdyż są razem już długi czas, a nigdy się nie pocałowali. Zośka odpowiada, że może to i dobrze, bo to on próbował wyciągnąć z niej jakiekolwiek uczucia, których nigdy do niego nie miała. Mówi również, że nie może dalej w tym tkwić i lepiej będzie, jeśli nie będą mieć już ze sobą kontaktu. Mateusz nie wie, co odpowiedzieć i odchodzi bez słowa.

W Topionych smutkach (1) Mateusz, Michał, Beata i Marysia spotykają się na próbie zespołu Odcień Szarości. Okazuje się, że Beata przygotowała nuty do nowej piosenki i wszyscy mają je przećwiczyć. Członkowie zespołu posłusznie słuchają polecenia i rozchodzą się domów.

W Ludzkim problemie Mateusz siedzi samotnie w pokoju. Przesiaduje tam od dłuższego czasu, niechętnie wychodząc nawet po posiłki lub inne potrzeby egzystencjalne. Jego mama, Krystyna, martwi się o niego i postanawia porozmawiać z nim o jego zachowaniu. Mówi mu, że może nigdy nie był zbyt wybuchowy, ale ostatnio kompletnie zamknął się w sobie i nie da się z nim porozumieć. Chłopak nie mówi mamie, że prawdziwym powodem jego załamania jest zerwanie z Zośką, lecz przyznaje kobiecie rację. Twierdzi również, że ciekawi go, dlaczego jest, jaki jest. Postanawia zgłosić się do psychologa. Doktor wysłuchuje jego historii i bez głębszych przemyśleń mówi, że przypadek Mateusza jest częsty i to zwykła fobia, zwana antropofobią. Oznacza to lęk przed ludźmi. Chłopiec pyta się, czy jest na to jakieś lekarstwo, lecz psycholog odpowiada, że zwyczajnie trzeba z tym żyć, lecz należy przezwyciężać swój strach - wystarczy tego chcieć.

W Powrocie w czerni Mateusz, Beata i Marysia spotykają się z Michałem w jego garażu, gdzie często ćwiczą grę na instrumentach. Marysia i Beata mówią, że nie mogą tak ociągać się w poszukiwaniach menedżera, tylko już teraz powinni się w to zaangażować. Michał mówi, żeby się nie bały, gdyż wszystko ma pod kontrolą i wyciąga z kieszeni wizytówkę agencji menedżerskiej. Od razu dzwoni pod wskazany numer i okazuje się, że już tego samego dnia zespół może przyjechać do nich i pokazać, co potrafi, a agencja zastanowi się, czy wziąć ich pod swoje skrzydła. Członkowie Odcienia Szarości boją się, że nie są przygotowani na taką próbę, lecz muszą przezwyciężyć swój strach. Jadą więc do agencji, gdzie zostają poprowadzeni do studia nagraniowego. Występują przed mężczyzną w średnim wieku, który po piosence zaczyna entuzjastycznie klaskać. Mówi, że zagrali świetnie, ale ma jedno zastrzeżenie. Uważa, że Odcień Szarości musi walczyć o swój image, a gruba front-manka Marysia im w tym nie pomaga. Michał, zaślepiony możliwością zdobycia sławy, bez namysłu mówi dziewczynie, że w takim razie musi wylecieć z grupy. Zdenerwowana Marysia wychodzi ze studia, a zespół zyskuje menedżera.

Związki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki