FANDOM

Marysia Jóźwiak
Informacje
Pełne imię Maria "Marysia" Jóźwiak
Płeć Kobieta
Rok urodzenia 1993
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Ciemny blond
Powiązania
Związki Wojtek Kacprowicz (ex-chłopak)
Inne
Pierwszy odcinek Nowe początki (1) (101)

Marysia Jóźwiak to fikcyjna bohaterka serialu młodzieżowego Nowa szkoła. Jest gruba, przez co nieśmiała. Bezpodstawnie krytykuje samą siebie i ma kompleksy. Ma zielone oczy i długie, falowane, ciemne blond włosy z grzywką przypiętą zwykle zieloną spinką.

Historia postaci Edytuj

Sezon 1 Edytuj

W Nowych początkach (1) Marysia pojawia się po raz pierwszy. Jest widoczna wśród wielu uczniów w klasie licealnej.

W Przyjaciołach Marysia wciąż nie radzi sobie na chemii - dostaje już trzecią dwóję z tego przedmiotu. Wojtek oferuje jej korepetycje i jeszcze tego samego dnia dwójka spotyka się w kawiarni na naukę. Okazuje się, że nie tylko w sprawach nauki niesamowicie się dogadują.

W Krętych drogach Marysia znów potrzebuje pomocy od Wojtka w chemii, gdyż jej oceny zaczęły stopniowo się obniżać. Korepetytor postanawia spotkać się z nią u siebie w domu. Tłumaczy jej wiele definicji, które Marysia od razu załapuje - zupełnie inaczej niż na lekcjach w szkole. Dziewczyna jest bardzo wdzięczna i mówi Wojtkowi, że wszystkie jej dobre oceny to jego zasługa, gdyż inaczej byłaby zagrożona już na półrocze. Chłopak pod wpływem chwili odpowiada, że jest w niej zauroczony. Oburzona Marysia uważa, że Wojtek chce ją tylko wykorzystać i wychodzi z domu.

W Rodzicu z przypadku (2) Marysia jest na licealnym ognisku, kiedy podchodzi do niej Basia i mówi, że nie wiedziała, że wieloryby wypływają w zimę na powierzchnię. Wszyscy zaczynają śmiać się, a Marysia ucieka.

W Ucieczce (1) Marysia nuci “Za każdym razem”, co przypadkowo podsłuchuje Wojtek. Okazuje się, że dziewczyna ma całkiem dobry głos. Chłopak zapisuje ją na konkurs młodych talentów, który odbywa się w piątek w ₳ɯɛsoʍɛ Café i zaprasza ją na tą godzinę na mrożone koktajle. Niczego niespodziewająca się dziewczyna zgadza się na spotkanie.

W Ucieczce (2) Marysia i Wojtek spotykają się w ₳ɯɛsoʍɛ Café. Bardzo dużo rozmawiają o szkole i skandalach. W pewnej chwili na scenę w kawiarni wychodzi pewien mężczyzna i mówi, że zaraz zaczyna się konkurs młodych talentów. Po kilku nieudanych występach i Wojtek, i Marysia mają dość. Marysia chce wyjść, lecz Wojtek każe jej zaczekać. Chwilę później prowadzący zaprasza ją na scenę do wykonania piosenki Za każdym razem. Zdziwiona dziewczyna czerwieni się na twarzy i nie chce wyjść na scenę, lecz za namową Wojtka w końcu wychodzi i śpiewa. Widownia jest zadziwiona talentem dziewczyny. Dostaje ona gromkie brawa. Okazuje się, że zajmuje również 1. miejsce w konkursie i wygrywa bon o wartości 300zł do wykorzystania w sklepie H&M. Po całym zajściu pyta się Wojtka, czy to jego zasługa. Chłopak odpowiada, że nie może zaprzeczyć. Marysia dziękuje mu, gdyż choć trochę w siebie uwierzyła i nieśmiale całuje go w usta.

Sezon 2 Edytuj

W Miłości ze zdrady Marysia siedzi z Wojtkiem na ławce w szkolnym parku, kiedy obok pary przechodzą bardzo ładne, chude i wysokie dziewczyny ubrane w skąpe spódniczki i bluzki z cekinami. Marysia patrzy na nie zazdrosna i pyta się Wojtka, dlaczego nie jest taka jak one. Chłopak mówi, że bardzo dobrze, że nie jest taka jak te chude szkapy i że jemu zawsze będzie się podobać taka, jaka jest. Marysia odpowiada, że jest kochany, ale powinna w sobie coś zmienić. Postanawia pójść po szkole do Arkadii z Wojtkiem na zakupy. Na miejscu wchodzi do swojego ulubionego sklepu i podchodzi do wieszaka z krótkimi spódniczkami. Wybiera z nich najbardziej błyszczącą, szuka rozmiaru XXL i bierze ją do przymierzalni. Wtem słychać głosy innych klientek: “Matko, ona chce to na siebie założyć?” Marysia słyszy to, ale w pierwszej chwili ignoruje. W przymierzalni zakłada na siebie spódniczkę i pokazuje się Wojtkowi. Mimo brzydkiego efektu chłopak mówi, że wygląda cudownie. Marysia natomiast odpowiada, że chyba jak cudowna parówka. W końcu, po kilku godzinach poszukiwań, dziewczyna kupuje sobie cekinową bluzkę. Przy wyjściu niestety zaczepia ją grupa “tych ładnych” i mówi, że sklep jest tylko dla osób takich jak one. Marysia nie wie, co powiedzieć, więc Wojtek odpowiada, że jest ona ładniejsza od nich wszystkich razem wziętych, a już na pewno ma piękniejsze wnętrze, po czym para wychodzi ze sklepu. Marysia dziękuje chłopakowi, że wciąż tak jej broni i całuje go.

W Zespole Marysia wychodzi na scenę na castingu do zespołu Michała i śpiewa piosenkę “Someone Like You” tak dokładnie, że brzmi niczym Adele. Nawet jej konkurenci biją gromkie brawa. Dostaje się do zespołu wraz z Beatą. Nowy zespół zaczyna dyskutować sprawy z nim związane: Michał będzie głównym gitarzystą, Beata perkusistką, a Marysia wokalistką w duecie z Michałem. Niestety uformowana grupa nie posiada osoby znającej się na elektronice, gdy nagle do auli wchodzi gimnazjalista, Mateusz. Michał uważa, że zbędne jest słuchanie jego wypocin, bo jest niedojrzały, lecz okazuje się, że chłopak bardzo się na tym zna i mimowolnie musi przyjąć go do zespołu. Michał, Marysia, Beata i Mateusz nazywają swoją grupę Odcień Szarości.

W Topionych smutkach (1) Marysia, Michał, Beata i Mateusz spotykają się na próbie zespołu Odcień Szarości. Okazuje się, że Beata przygotowała nuty do nowej piosenki i wszyscy mają je przećwiczyć. Członkowie zespołu posłusznie słuchają polecenia i rozchodzą się domów.

W Zrobić to czy nie? Marysia stoi na przerwie z Beatą i Michałem, rozmawiając o repertuarze zespołu Odcień Szarości i poszukiwaniach menedżera. Dziewczyny uważają, że poszukiwania powinni rozpocząć niezwłocznie, lecz Michał twierdzi, że nie są jeszcze gotowi do rzucenia na głęboką wodę. Wtem kontemplacje przerywa im Wojtek, który przytula się do Marysi. Dziewczyna mówi, żeby chwilę poczekał, bo akurat są w trakcie ważnej rozmowy. Wojtek odpowiada, że nie będzie na nic czekał i ma mu poświęcić trochę swojego czasu. Para odchodzi na bok, po czym Wojtek mówi, że ostatnio Marysia w ogóle nie interesuje się nim, tylko wciąż swoim zespołem. Dziewczyna odpowiada, że chłopak przesadza, gdyż ona próbuje spełnić swoje marzenia i powinien ją w tym wspierać.

W Powrocie w czerni Marysia, Beata i Mateusz spotykają się z Michałem w jego garażu, gdzie często ćwiczą grę na instrumentach. Marysia i Beata mówią, że nie mogą tak ociągać się w poszukiwaniach menedżera, tylko już teraz powinni się w to zaangażować. Michał mówi, żeby się nie bały, gdyż wszystko ma pod kontrolą i wyciąga z kieszeni wizytówkę agencji menedżerskiej. Od razu dzwoni pod wskazany numer i okazuje się, że już tego samego dnia zespół może przyjechać do nich i pokazać, co potrafi, a agencja zastanowi się, czy wziąć ich pod swoje skrzydła. Członkowie Odcienia Szarości boją się, że nie są przygotowani na taką próbę, lecz muszą przezwyciężyć swój strach. Jadą więc do agencji, gdzie zostają poprowadzeni do studia nagraniowego. Występują przed mężczyzną w średnim wieku, który po piosence zaczyna entuzjastycznie klaskać. Mówi, że zagrali świetnie, ale ma jedno zastrzeżenie. Uważa, że Odcień Szarości musi walczyć o swój image, a gruba front-manka Marysia im w tym nie pomaga. Michał, zaślepiony możliwością zdobycia sławy, bez namysłu mówi dziewczynie, że w takim razie musi wylecieć z grupy. Zdenerwowana Marysia wychodzi ze studia.

W Zakazanym związku Marysia budzi się bez chęci do życia. Uważa, że po raz kolejny tusza odebrała jej coś, co kocha. Stwierdza, że nie może już z tym dłużej żyć i musi wziąć się za siebie. Postanawia ograniczyć jedzenie i zacząć ćwiczyć. Następnego dnia nie zjada więc śniadania, po czym kieruje się do szkoły. Spotyka się w niej z Wojtkiem. Chłopak mówi jej, że wygląda na zmęczoną. Marysia odpowiada, że to niestety jeden z efektów jej diety odchudzającej. Wojtek reaguje na tą informację entuzjastycznie. Dziewczyna mówi mu, że od razu po szkole kieruje się na siłownię. Na miejscu rozpoczyna biegi na bieżni, których nie przerywa przez bite cztery godziny. Kilka dni restrykcyjnej diety później postanawia zważyć się i, ku jej zdziwieniu, waga wskazuje już ponad 3 kilogramy mniej niż w zeszłym tygodniu. Z cudowną nowiną w myślach idzie do szkoły. Nagle jednak czuje się źle i upada, uderzając głową o ścianę. Podbiega do niej Wojtek, który widzi całe zdarzenie. Pyta się dziewczyny, czy nic się nie stało. Marysia odpowiada, że nie, gdyż czuje się dobrze, lecz przez moment ją zamroczyło. Wojtek pyta się, kiedy coś ostatnio jadła, a ona odpowiada, że poprzedniego dnia zjadła kawałek jabłka. Chłopak mówi, że może powinna ograniczyć swoją dietę, lecz Marysia odpowiada, że nie ma racji i już od dawna nie potrafi złapać z nim kontaktu. Kontynuuje mówiąc, że najlepiej będzie, jak odejdzie bez słowa.

W Gorzkich urodzinach (1) Marysia schudła już prawie 10 kilogramów, dzięki czemu czuje się świetnie i pewniej. Idzie więc do ₳ɯɛsoʍɛ Café i pyta się obsługi, czy są jakiekolwiek wolne terminy w ich harmonogramie, gdyż chciałaby zrobić własny koncert akustyczny. Okazuje się, że zespół jazzowy, który miał wystąpić w niedzielę, wszystko odwołał. Marysia jest niesamowicie szczęśliwa, że będzie mogła pokazać się szerszej publiczności tak szybko. Ćwiczy piosenki cały weekend, by w niedzielę wypaść jak najlepiej. W chwilę prawdy wychodzi na scenę i widzi, że na jej występ przyszło dużo osób, w tym parę znajomych, m.in. Beata. Podczas wykonywania swoich autorskich piosenek widzi, że ludzie są zdumieni jej mocnym głosem i nawet nie rozmawiają między sobą, by nie przeszkadzać w występie. Po zaśpiewaniu czterech piosenek kończy swój mini-koncert, a ludzie nie przestają klaskać przez parę minut. Marysi jest bardzo miło, że zdobyła takie uznanie. Po zejściu ze sceny podchodzi do niej Beata. Mówi, że dziewczyna nie dość, że zaśpiewała cudownie, to jeszcze niesamowicie schudła. Marysia dziękuje za słowa koleżanki. Beata mówi również, że nie rozumie decyzji Michała w sprawie wyrzucenia dziewczyny z zespołu i przeprasza za to. Marysia odpowiada, że już doszła do siebie po tamtym. Beata kontynuuje, że jeśli będzie miała jakiś problem w swojej muzycznej karierze, to może do niej przyjść, lecz Marysia odpowiada, że póki co podziękuje.

W Gorzkich urodzinach (2) Marysia siedzi na lekcji, kiedy nagle zaczyna wibrować jej telefon. Sięga po niego i widzi, że dzwoni numer prywatny. Pyta się nauczycielki, czy może na moment wyjść, a ona zgadza się. Na korytarzu Marysia odbiera telefon. Słyszy, że dzwoni szef kawiarni ₳ɯɛsoʍɛ Café i pyta się, czy dziewczyna mogłaby przyjść tam o 18 na ważne spotkanie. Marysia zgadza się. Boi się jednak, że pracownicy kawiarni będą chcieli wyciągnąć od niej jeszcze więcej pieniędzy za występ, a ona nie zna się na podpisywaniu różnych umów, więc prosi Beatę, by poszła tam z nią. Dziewczyna zgadza się, gdyż w dalszym ciągu ma wyrzuty sumienia po wyrzuceniu koleżanki z zespołu Odcień Szarości. Już w ₳ɯɛsoʍɛ Café, Marysia i Beata siedzą przed szefem kawiarni. Mówi on, że tego wieczoru, gdy Marysia występowała, obroty wzrosły o 250% i chce z nią podpisać kontrakt na cotygodniowe występy. Marysia będzie z tego dostawała 2000zł miesięcznie. Dziewczyna od razu entuzjastycznie zgadza się. Razem z Beatą nie mogą uwierzyć w to, co właśnie usłyszały. Siadają razem przy stoliku, kiedy nagle Marysia mdleje. Beata ocuca ją i pyta się, czy nic się nie stało. Marysia mówi, że nie, tylko jest trochę zmęczona. Beata uważa, że Marysia powinna zjeść coś z dużą zawartością cukru i podsuwa jej pod nos kawałek ciasta. Dziewczyna mówi, że nie będzie tego jadła. Beata pyta się, czy Marysia nie ukrywa przypadkiem anoreksji, a ona odpowiada, że zwyczajnie nie jest głodna i dodaje, żeby wszyscy się już od niej odczepili.

Związki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki