FANDOM

“Ludzki problem”
Sezon 2, Odcinek 12
Informacje
Premiera

19 listopada 2010

Chronologia
Poprzedni

Topione smutki (2)

Następny

Presja

Jest to dwunasty odcinek drugiego sezonu serialu Nowa szkoła.

Wątek główny Edytuj

Mateusz siedzi samotnie w pokoju. Przesiaduje tam od dłuższego czasu, niechętnie wychodząc nawet po posiłki lub inne potrzeby egzystencjalne. Jego mama, Krystyna, martwi się o niego i postanawia porozmawiać z nim o jego zachowaniu. Mówi mu, że może nigdy nie był zbyt wybuchowy, ale ostatnio kompletnie zamknął się w sobie i nie da się z nim porozumieć. Chłopak nie mówi mamie, że prawdziwym powodem jego załamania jest zerwanie z Zośką, lecz przyznaje kobiecie rację. Twierdzi również, że ciekawi go, dlaczego jest, jaki jest. Postanawia zgłosić się do psychologa. Doktor wysłuchuje jego historii i bez głębszych przemyśleń mówi, że przypadek Mateusza jest częsty i to zwykła fobia, zwana antropofobią. Oznacza to lęk przed ludźmi. Chłopiec pyta się, czy jest na to jakieś lekarstwo, lecz psycholog odpowiada, że zwyczajnie trzeba z tym żyć, lecz należy przezwyciężać swój strach - wystarczy tego chcieć.

Wątek poboczny Edytuj

Maciek otrzymuje telefon od jednego ze swoich dalekich znajomych. Kolega mówi mu, że w najbliższy piątek organizowana jest impreza w klubie ↑16 i Maciek musi tam być, bo bez niego nie będzie takiej zabawy. Chłopak jednak odmawia przyjścia, wymigując się nauką. Tak naprawdę skończyły mu się pieniądze na imprezowanie i nie wie, co teraz ma ze sobą zrobić. Następnego dnia idąc ulicą zauważa ulotkę z ₳ɯɛsoʍɛ Café mówiącą o tym, że poszukują pracowników na stanowisko kelnera. Bez namysłu zwraca się w kierunku kawiarni. Na miejscu spotyka menedżera lokalu i pyta się o posadę. Mężczyzna odpowiada, że ulotka wisi już 2 tygodnie, a Maciek jest pierwszą osobą, która się zgłosiła. Mówi więc, że od razu może przyjąć go próbnie. Maciek zgadza się na stanowisko półetatowe od poniedziałku do czwartku. Chłopak jest uradowany swoją sytuacją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki