FANDOM

“Gorzkie urodziny (1)”
Sezon 2, Odcinek 20
Informacje
Premiera

4 marca 2011

Chronologia
Poprzedni

Impreza niezapomniana

Następny

Gorzkie urodziny (2)

Jest to dwudziesty odcinek drugiego sezonu serialu Nowa szkoła.

Wątek główny Edytuj

Julia organizuje swoje 18. urodziny w specjalnie wynajętym dla niej klubie ↑16. Od samego rana jest zawalona sprawami związanymi z imprezą, co doprowadza ją do zawrotów głowy. Jest już przemęczona przygotowaniami i wieczorem chce odpocząć w gronie znajomych, tym razem chyba odpuszczając sobie intensywne tańce. Już w klubie widzi się z Basią. Przyjaciółka życzy jej wszystkiego dobrego po wkroczeniu w dorosłość. Zaraz po tym dziewczyny siadają do oficjalnej kolacji urodzinowej. Rodzice Julii postarali się o catering, serwując krewetki i inne drogie owoce morza. Julia od razu bierze się za konsumpcję, lecz nagle poczuwa się niedobrze i ucieka do łazienki. Basia idzie za nią. Julia wymiotuje, a koleżanka pyta się, dlaczego aż tak źle się czuje. Dziewczyna odpowiada, że nie wie, bo krewetka była świeża. Basia żartuje, że może to ciąża, lecz Julii nie jest do śmiechu. Nagle konwersację przerywa im pracownica klubu, która woła Julię na niespodziankę. Na zewnątrz klubu dziewczyna widzi swoich rodziców, Erwina i Aurelię. Erwin mówi, że w związku z osiągnięciem przez córkę ważnego wieku, postanowili dać jej coś od siebie. Wtem dziewczyna widzi wjeżdżający czarny kabriolet warty pół miliona złotych. Jest zdumiona prezentem od rodziców, lecz nie cieszy się przez słowa Basi, o których cały czas myśli. Po cudownej imprezie i powrocie do domu postanawia przeprowadzić sobie test ciążowy. Wynik wychodzi pozytywny. Julii zapiera dech w piersiach.

Wątek poboczny Edytuj

Marysia schudła już prawie 10 kilogramów, dzięki czemu czuje się świetnie i pewniej. Idzie więc do ₳ɯɛsoʍɛ Café i pyta się obsługi, czy są jakiekolwiek wolne terminy w ich harmonogramie, gdyż chciałaby zrobić własny koncert akustyczny. Okazuje się, że zespół jazzowy, który miał wystąpić w niedzielę, wszystko odwołał. Marysia jest niesamowicie szczęśliwa, że będzie mogła pokazać się szerszej publiczności tak szybko. Ćwiczy piosenki cały weekend, by w niedzielę wypaść jak najlepiej. W chwilę prawdy wychodzi na scenę i widzi, że na jej występ przyszło dużo osób, w tym parę znajomych, m.in. Beata. Podczas wykonywania swoich autorskich piosenek widzi, że ludzie są zdumieni jej mocnym głosem i nawet nie rozmawiają między sobą, by nie przeszkadzać w występie. Po zaśpiewaniu czterech piosenek kończy swój mini-koncert, a ludzie nie przestają klaskać przez parę minut. Marysi jest bardzo miło, że zdobyła takie uznanie. Po zejściu ze sceny podchodzi do niej Beata. Mówi, że dziewczyna nie dość, że zaśpiewała cudownie, to jeszcze niesamowicie schudła. Marysia dziękuje za słowa koleżanki. Beata mówi również, że nie rozumie decyzji Michała w sprawie wyrzucenia dziewczyny z zespołu i przeprasza za to. Marysia odpowiada, że już doszła do siebie po tamtym. Beata kontynuuje, że jeśli będzie miała jakiś problem w swojej muzycznej karierze, to może do niej przyjść, lecz Marysia odpowiada, że póki co podziękuje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki