FANDOM

“Dawna przyjaźń”
Sezon 1, Odcinek 16
Informacje
Premiera

26 marca 2010

Chronologia
Poprzedni

Wzloty i upadki

Następny

Choroba

Jest to szesnasty odcinek pierwszego sezonu serialu Nowa szkoła.

Wątek główny Edytuj

Basia podchodzi w szkole do Julii i pyta się, czy nie chce przypadkiem wybrać się z nią dzisiaj na zakupy do centrum handlowego Arkadia. Dziewczyna od razu zgadza się. Wieczorem jadą do centrum razem. Po kilkugodzinnym szale zakupowym są już kompletnie zmęczone. Postanawiają wypić kawę w najbliższej kawiarni. Basia zauważa w niej przystojnego licealistę, który kiedyś już podrywał ją w szkole i mówi o nim Julii. Dziewczyna każe jej podejść do niego. Tak więc robi Basia. Siada obok i przeprasza, że od poprzedniego spotkania nie odzywała się. Chłopak nie ma jej tego za złe i przedstawia się jako Kamil. Basia przysuwa się do niego, kiedy nagle widzi przechodzącą Malinę. Krzyczy do niej, że dziewczyna o dziwo zawsze jest wszędzie tam, gdzie i ona. Malina ignoruje ją i idzie dalej. Basia mówi, że nie skończyła, podbiega do dawnej przyjaciółki i ciągnie ją za włosy. Dziewczyny zaczynają się bić. Szybko jednak interweniuje ochrona, która zawozi je na komisariat policji, gdzie mogą zostać odebrane tylko przez rodziców. Matka Basi, Ela, oraz matka Maliny, Wanda, są bardzo rozczarowane zachowaniem córek.

Wątek poboczny Edytuj

Na długiej przerwie w szkole Zośka oraz Mateusz idą za rękę, by usiąść na ławce w parku na tyłach szkoły. Zaczynają nudną rozmowę o pogodzie. Mateusz przysuwa się do Zośki, ta jednak wciąż odsuwa się od chłopaka. Mówi mu, że źle się czuje. Mateusz pyta się, czy pocałunek pomoże i zaczyna zbliżać swoje usta, lecz Zośka odwraca głowę i odpowiada, że ma nieświeży oddech. Zdenerwowany chłopak pyta się, czy jest z nim coś nie tak, gdyż dziewczyna dziwnie się zachowuje. Zośka krzyczy, że wszystko jest w porządku, tylko po prostu źle się czuje. Mateusz zauważa łzę ściekającą po jej policzku. Po chwili dziewczyna wraca do szkoły, zostawiając Mateusza w parku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki