FANDOM

“Choroba”
Sezon 1, Odcinek 17
Informacje
Premiera

16 kwietnia 2010

Chronologia
Poprzedni

Dawna przyjaźń

Następny

Ukryta prawda

Jest to siedemnasty odcinek pierwszego sezonu serialu Nowa szkoła.

Wątek główny Edytuj

Malina zauważa w szkole, że Tim cały dzień chodzi rozdygotany. Dziewczyna pyta się, czy nie jest przypadkiem chory. Chłopak w nerwach krzyczy, żeby go nie denerwowała i rzuca nożyczkami, lecz Malina zdąża się schylić. Przestraszona przyjaciółka mówi mu, by się uspokoił. Tim tłumaczy, że dziś przychodzą wyniki badań z poradni psychologicznej i po prostu boi się. Malina mówi, że cokolwiek by to nie było, ona będzie przy nim. Wieczorem do domu Tima przychodzi lekarka. Chłopiec czeka z mamą w niecierpliwości. Kobieta powoli siada obok nich i mówi, że Tim choruje na dwubiegunowość. Mówi również, że choroba jest ciężka, lecz można się z niej wyleczyć. Przekazuje także zdruzgotanemu Timowi, że będzie musiał brać na to specjalne leki, inaczej w dalszym ciągu będą występowały u niego niebezpieczne wahania nastrojów.

Wątek poboczny Edytuj

Michał całe dnie spędza w towarzystwie swojej dziewczyny, Julii, co doprowadza go do szału, gdyż nie ma nawet chwili dla siebie. Nie chce jednak jej tego mówić, by jej nie zranić i by nie wyjść na hipokrytę, który najpierw bardzo stara się o dziewczynę, a potem ma jej dość. Postanawia choć na moment odetchnąć od niej w szkole i wysyła ją na długiej przerwie do Basi. Osobiście wybiera się do sali muzycznej, gdzie pragnie rozwinąć swój talent wokalny i poćwiczyć grę na gitarze. Są to pasje, o których nikt nie wie, gdyż Michał chce zostawić je tylko sobie. Zaczyna zatem wykonywać autorską piosenkę, gdy do sali po cichu wchodzi dyrektor Włodarczyk. Po zakończeniu utworu mężczyzna zaczyna klaskać. Michał dziwi się, gdyż nie wiedział, że ktoś go podsłuchuje. Włodarczyk mówi, że taki talent musi zostać pokazany światu i że chłopak ma wystąpić na zakończeniu roku. Michał nie zgadza się, gdyż uważa, że jest to jego własna sprawa. Dyrektor mówi jednak, że jeśli chłopak wystąpi na zakończeniu, to już w pierwszej klasie liceum dostanie stypendium na muzyczne studia. W takiej sytuacji Michał jest podekscytowany i decyduje się wystąpić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki