FANDOM

Basia Koterska
Informacje
Pełne imię Barbara "Basia" Koterska
Płeć Kobieta
Rok urodzenia 1996
Kolor oczu Zielone
Kolor włosów Popielate
Powiązania
Rodzina Ela Koterska (matka)
Związki Maciek Nowak (ex-chłopak)
Inne
Pierwszy odcinek Nowe początki (1) (101)

Basia Koterska to fikcyjna bohaterka serialu młodzieżowego Nowa szkoła. Od dawna zna się z Maliną i nigdy nie jest w stanie przy niej zabłysnąć. Ma zielone oczy i popielate włosy do łopatek z prostą grzywką.

Historia postaci Edytuj

Sezon 1 Edytuj

W Nowych początkach (1) Basia pojawia się po raz pierwszy. Jest widoczna wśród wielu uczniów w klasie gimnazjalnej. Dziewczyna chce odłączyć się od swojej najlepszej przyjaciółki, Maliny, więc spędza całe rozpoczęcie roku z Zośką.

W Nowych początkach (2) Basia spędza kolejny dzień z Zośką, pozostawiając Malinę na pastwę losu. Dziewczyna jest bardzo zła i pod koniec dnia kłóci się z Basią. Ta jednak nie daje za wygraną i wygarnia jej wszystko to, czego nienawidziła w prawie 10 latach ich znajomości - że była przez nią wiele razy odpychana, że nigdy nikt przez Malinę jej nie kojarzył i że zawsze musiała się z nią zgadzać. W ten sposób wielka przyjaźń kończy się z jeszcze większym hukiem.

W Rodzicu z przypadku (1) Basia czuje się opuszczona, gdyż Zośka zostawiła ją na rzecz Mateusza. Nie ma co robić na przerwie, dlatego samotnie wybiera się do parku na tyłach szkoły. Siada na ławce i zaczyna czytać książkę, kiedy to na ławce obok siada Julia z paroma koleżankami. Zaczynają rozmawiać o związku Renaty i Adriana, by po chwili zmienić temat. Basia wsłuchuje się w ich konwersację i słyszy, że w ten piątek całe liceum organizuje ognisko w wąwozie o 19°°. Nie mając nic do stracenia, dziewczyna postanawia przyjść.

W Rodzicu z przypadku (2) Basia jest w domu i przygotowuje się na licealne ognisko. Nie wie, co na siebie założyć, by wyglądać doroślej. W końcu decyduje się na buty na koturnie, ciemne dżinsowe rurki oraz przewiewną bluzkę w egipskie wzory. Nakłada na siebie również grubą warstwę makijażu i wychodzi. Podczas spotkania nie ma jednak co ze sobą zrobić, ponieważ każdy ma już towarzystwo. W pewnym momencie wpada na Julię i przedstawia się jej. Licealistka odpowiada, że nigdy nie widziała Basi. Dziewczyna tłumaczy się, że to dlatego, że jest z gimnazjum. Zaczynają one rozmawiać i okazuje się, że nadają na tych samych falach, lecz Julia uważa, że nie powinna pokazywać się z gimnazjalistką. Wpada jednak na pomysł, jak Basia może przekonać do siebie inne dziewczyny. Julia każe jej przy wszystkich upokorzyć Marysię. Basia podchodzi do niej i mówi, że nie wiedziała, że wieloryby wypływają w zimę na powierzchnię. Wszyscy zaczynają śmiać się, a Marysia ucieka. Basia nie jest z siebie dumna, lecz zyskuje nową przyjaciółkę - Julię.

W Mieście nocą Basia przychodzi do szkoły ubrana w czarne szpilki, spódnicę do połowy ud oraz białą koszulę rozpiętą od połowy wyraźnie ukazującą dekolt, przez co nikt jej nie poznaje. Podchodzi do niej całkiem przystojny licealista i daje jej swój numer telefonu na kartce, który dziewczyna, odchodząc, widowiskowo drze na kawałki. W pewnej chwili mija Malinę, która z dziwnym wyrazem twarzy patrzy na nią. Basia pewna siebie pyta, na co się tak gapi, a Malina odpowiada, że zdziwiła się, że z dnia na dzień można zmienić się w szmatę. Basia chce już rzucać się na dziewczynę, kiedy zauważa, że obok przechodzi dyrektor Włodarczyk i przystaje tylko na wypowiedzeniu słów: “Jeszcze mnie popamiętasz.”

W Dawnej przyjaźni Basia podchodzi w szkole do Julii i pyta się, czy nie chce przypadkiem wybrać się z nią dzisiaj na zakupy do centrum handlowego Arkadia. Dziewczyna od razu zgadza się. Wieczorem jadą do centrum razem. Po kilkugodzinnym szale zakupowym są już kompletnie zmęczone. Postanawiają wypić kawę w najbliższej kawiarni. Basia zauważa w niej przystojnego licealistę, który kiedyś już podrywał ją w szkole i mówi o nim Julii. Dziewczyna każe jej podejść do niego. Tak więc robi Basia. Siada obok i przeprasza, że od poprzedniego spotkania nie odzywała się. Chłopak nie ma jej tego za złe i przedstawia się jako Kamil. Basia przysuwa się do niego, kiedy nagle widzi przechodzącą Malinę. Krzyczy do niej, że dziewczyna o dziwo zawsze jest wszędzie tam, gdzie i ona. Malina ignoruje ją i idzie dalej. Basia mówi, że nie skończyła, podbiega do dawnej przyjaciółki i ciągnie ją za włosy. Dziewczyny zaczynają się bić. Szybko jednak interweniuje ochrona, która zawozi je na komisariat policji, gdzie mogą zostać odebrane tylko przez rodziców. Matka Basi, Ela, jest bardzo rozczarowana zachowaniem córki.

W Chorobie Basia spędza długą przerwę z Julią, którą wysłał do niej Michał, by mieć choć chwilę dla siebie.

W Kilku końcach (1) Basia, ubrana w cekinową sukienką tak krótką, że widać jej pupę, spotyka w klubie ↑16 Maćka. Pyta, dlaczego chłopak jest w klubie sam. Maciek odpowiada, że musi choć na chwilę zapomnieć o wszystkim, wliczając w to Malinę. Basia uśmiecha się wdzięcznie, a Maciek szybko zamawia jej drinka na swój koszt. Po kilku kolejkach gimnazjaliści zaczynają namiętnie całować się.

W Kilku końcach (2) Basia, skąpo ubrana, wpada na Malinę w damskiej toalecie. Dziewczyna mówi jej, że skoro już robi się na taką szmatę, mogłaby chociaż wytrzeć podłogę. Basia odpowiada, że najwidoczniej jej wygląd nie przeszkadzał Maćkowi, kiedy całowali się w klubie ↑16. Malina nie może uwierzyć własnym uszom. Nie chce jednak dać tej satysfakcji Basi i spokojnie wychodzi z toalety.

Sezon 2 Edytuj

W Powrocie do błędów (1) Basia odwiedza Julię w domu tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego. Dziewczyna mówi jej, że całe wakacje spędziła na różnych robótkach domowych, by zapomnieć o Michale, lecz boi się spotkania z nim w szkole. Po paru zdaniach o chłopaku Julia zaczyna płakać. Obok otwartych drzwi jej pokoju przechodzi akurat Beata i z pogardą w głosie mówi, że Julia znowu płacze z powodu chłopaka, co jest płytkie. Dziewczyna odpowiada jej, żeby się zamknęła. Basia pyta się, kto to był, a Julia odpowiada, że to jej siostra, która od tego roku również zaczyna naukę w ZSO 7. Po chwili przyjaciółki wybierają się na zakupy do Arkadii. Niestety Julia napotyka tam Michała, którego unika wchodząc do jednego ze sklepów. Chłopak jednak zauważa ją i podchodzi. Mówi, że jest na "domowym odwyku" od tabletek LSD i nie bierze ich już od zakończenia wakacji. Wspomina także, że nie przestał jej kochać. Dziewczyna niestety nie jest co do niego pewna, lecz jej automatyczną reakcją jest rzucenie się na chłopaka i pocałunek w usta podczas gonitwy myśli.

W Miłości ze zdrady Basia wpada pod damską łazienką na Maćka, który rzuca się na nią z wrzaskiem, że jest przez nią wyśmiewany. Basia odpowiada, że to nie ona zdradziła swojego chłopaka i sarkastycznie dodaje, że tylko prawdziwi mężczyźni zwalają swoją winę na kogoś innego. Maciek ma już kontynuować ostrą wymianę zdań, gdy Basia podchodzi do niego blisko i szepcze mu do ucha, by nie robili kolejnej sceny, tylko spotkali się po południu w ₳ɯɛsoʍɛ Café. Zaintrygowany chłopak postanawia przytaknąć na propozycję. Do kawiarni przychodzi jednak z niezbyt wyraźną miną i dosiada się do Basi pytając jednocześnie, czego od niego chce. Dziewczyna odpowiada, że wie, że Maciek jej pożąda. Mówi również, że pojedynczo mają wiele znajomych, ale razem mogą mieć ich jeszcze więcej. Maciek uważa, że to kusząca propozycja i choć nie za bardzo zna Basię, jej odważny strój i krzykliwy makijaż go przekonuje. Dziewczyna pochyla się nad stolikiem, a chłopak uśmiecha się i lekko daje jej buziaka, co prowadzi do dłuższego pocałunku.

W Trudnej zemście Basia idzie z Maćkiem przez Arkadię, gdzie zauważają ich Malina i Tim. Później widzą, jak Malina zrzuca lód na głowę jakiejś dziewczyny myśląc, że to Basia. Ona podnosi wzrok i okazuje się, że nie jednak to nie ona. Po tym zdarzeniu ochroniarz szybko łapie Malinę. Maciek i Basia przechodzą obok niej i zaczynają śmiać się prosto w jej oczy. Malina czuje się upokorzona.

W Obozie (1) Basia idzie korytarzem szkolnym z Julią. Opowiada przyjaciółce o swoim związku z Maćkiem i przygodą z Maliną w centrum handlowym, kiedy nagle zauważa ona plakat z dużym napisem "Obóz". Dziewczyny podchodzą bliżej i uważnie czytają to, co jest na nim zawarte. Okazuje się, że szkoła organizuje weekendowy obóz pod namiotami. Jakby tego było mało, namioty rozstawione zostaną w lesie przy dużym jeziorze z pomostem, na którym będzie można usiąść i odpocząć. Julia od razu prosi Basię, by z nią pojechała. Basia jest zdziwiona, że jej przyjaciółka tego chce, gdyż łono natury nie jest w jej guście. Julia, widząc konsternację drugiej, mówi, że nie będzie zgrywać divy i ten obóz przyda jej się do świeżego startu. W takiej sytuacji Basia zgadza się. Jeszcze w czwartkowy wieczór dziewczyny pakują się rozmawiając przez telefon. Następnego dnia są już zwarte i gotowe, więc wsiadają do szkolnego autokaru i wyjeżdżają poza granice Warszawy. Po około godzinie wszyscy są już na miejscu. Julia i Basia od razu wybierają się na spacer po okolicy i okazuje się, że są to piękne tereny. W pewnym momencie mija je Artur i znacząco uśmiecha się do licealistki. Basia pyta się, co to miało oznaczać, a Julia odpowiada, że patrzył się na nią też przez całą drogę w autokarze. Gimnazjalistka próbuje dociec, czy może coś z tego wyniknąć. Przyjaciółka odpowiada jej, że w sumie Artur jest przystojny. Pyta się również, czy pamięta, gdy poprzedniego dnia mówiła, jak to przyda jej się świeży start i mówi, wskazując na nauczyciela, że to może być jej świeży start.

W Obozie (2) Basia zostaje poinformowana przez Julię, że dzisiaj nie zamierza spać, by zająć się Arturem i muszą obmyślić plan “zdobycia” nauczyciela. Basia przystaje na taki układ mimo odczuwanej niechęci do pomysłu przyjaciółki. Obmyślenie planu zajmuje im około pół godziny. Dziewczyny zdążają wszystko sobie wytłumaczyć i objaśnić, by w nocy być już kompletnie przygotowanym. Po chwili gaszą światło w namiocie, by nie skupiać na sobie niepotrzebnego wzroku innych uczniów.

W Zrobić to czy nie? Basia spotyka się z Julią w szkole. Koleżanka opowiada jej o swoim postępującym związku z Arturem. Mówi, że wszystko jest cudowne, oprócz tego, że muszą się ukrywać. Wtem Artur podchodzi do dziewczyn i mówi Julii, że na długiej przerwie mogą spotkać się w kanciapie pod schodami, gdyż nikt tam nie wchodzi. Dziewczyna od razu zgadza się.

W Miłości przede wszystkim Basia mówi Julii, że mają sporo spraw do obgadania, ale nie chce o nich mówić w szkolnej atmosferze, więc powinny pójść do ₳ɯɛsoʍɛ Café. Dziewczyna przytakuje na propozycję. W kawiarni Basia mówi przyjaciółce, że widziała ostatnio Malinę, która chyba próbuje ucharakteryzować się na Bellę ze Zmierzchu, bo ciągle chodzi blada, lecz wymalowana mocną, czerwoną szminką i do tego jeszcze przefarbowała się na czarno. Julia śmieje się i odpowiada, że też ją widziała i wydaje się nawet, że trochę schudła. Po chwili Basia pyta się, co w związku z Arturem. Julia mówi, że jest cudownie, rozumieją się bez słów i do tego jest świetny w łóżku - żartuje sobie, że najlepszy, jakiego do tej pory miała. W pewnym momencie podchodzi do nich kelner, którym okazuje się Maciek. Basia pyta się, co tu robi. Maciek odpowiada, że potrzebował pieniędzy, więc zgłosił się na pół etatu. Basia już rozumie, dlaczego chłopak nie miał ostatnio dla niej czasu. Mówi jednak, że jest pełna podziwu dla determinacji chłopaka i całuje go.

W Gorzkich urodzinach (1) Basia przychodzi na urodziny Julii do klubu ↑16. Życzy jej wszystkiego dobrego po wkroczeniu w dorosłość. Zaraz po tym dziewczyny siadają do oficjalnej kolacji urodzinowej. Rodzice Julii postarali się o catering, serwując krewetki i inne drogie owoce morza. Julia od razu bierze się za konsumpcję, lecz nagle poczuwa się niedobrze i ucieka do łazienki. Basia idzie za nią. Julia wymiotuje, a koleżanka pyta się, dlaczego aż tak źle się czuje. Dziewczyna odpowiada, że nie wie, bo krewetka była świeża. Basia żartuje, że może to ciąża, lecz Julii nie jest do śmiechu. Nagle konwersację przerywa im pracownica klubu, która woła Julię na niespodziankę.

W Gorzkich urodzinach (2) Basia spotyka się z Julią w parku. Jej przyjaciółka jest zapłakana. Basia pyta się, co się stało. Julia mówi, że Basia miała rację - dziewczyna jest w ciąży z Arturem. Basia nie wie, co odpowiedzieć i przytula koleżankę. Julia mówi, że nie wie, czy ujawnić to swojemu chłopakowi. Basia uważa, że on, jako osoba dojrzała emocjonalnie, wszystko zrozumie.

W Drogiej dziewczynie Basia odwiedza Maćka podczas pracy w ₳ɯɛsoʍɛ Café. Całuje go na powitanie i pyta się, jak minął mu dzień. Chłopak odpowiada, że męcząco, gdyż najpierw siedział siedem godzin w szkole, a teraz jeszcze pracuje obsługując klientów kawiarni. Basia robi sztuczną smutną minę, po czym mówi Maćkowi, że może powinien zasponsorować im odprężającą kolację w czwartek w restauracji Vintage. Chłopak mówi, że to chyba najdroższa restauracja w mieście, lecz Basia odpowiada, że przecież go stać. Maciek odpowiada, że mimo wszystko w czwartek pracuje. Basia nie daje za wygraną i mówi, że w takim razie mogą pójść tam w piątek. Chłopak niechętnie zgadza się. W piątek więc para spotyka się przed drzwiami Vintage, gdzie Basia krzyczy na Maćka, żeby się pospieszył, bo spóźnią się z rezerwacją na godzinę 19:00. Chłopak odpowiada, że nie została ona w ogóle dokonana. Zdenerwowana Basia pyta się, dlaczego, a Maciek spokojnie odpowiada, że zauważył, że przez dziewczynę całkowicie się zmienił. Nie ma czasu i pieniędzy na imprezy, które w życiu kochał zawsze najbardziej. Uważa, że przez natłok obowiązków nawet nie dostrzegł, że jest tym związkiem już kompletnie znudzony. Basia odpowiada, że jeśli tak to chce zakończyć, to może i dobrze się dzieje, gdyż jest zwykłym niewychowanym kretynem.

Związki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki