FANDOM

Artur Chaber
Informacje
Pełne imię Artur Chaber
Płeć Mężczyzna
Rok urodzenia 1988
Kolor oczu Brązowe
Kolor włosów Brąz
Powiązania
Rodzina Kamil Chaber (brat)
Związki Julia Kass (ex-dziewczyna)
Inne
Pierwszy odcinek Powrót do błędów (1) (201)

Artur Chaber to fikcyjny bohater serialu młodzieżowego Nowa szkoła. Jest starszym bratem Kamila Chabra. Mieszka z nim samotnie w małym mieszkaniu w bloku, gdyż ich rodzice wyjechali zarabiać do Niemiec. Jest studentem trzeciego roku historii, który robi sobie przerwę w nauce, by móc zarobić na chleb dla siebie i Kamila. Jest przystojny; ma brązowe oczy i krótkie, brązowe włosy z postawioną grzywką. Ma również seksowny, trzydniowy zarost. Wstydzi się brata, ze względu na jego upodobania modowe.

Historia postaci Edytuj

Sezon 2 Edytuj

W Powrocie do błędów (1) Artur pojawia się po raz pierwszy, kiedy spogląda przez okno swojego mieszkania od dobrych paru godzin. W końcu zauważa listonosza, który wchodzi do klatki schodowej bloku. Dosłownie sekundę po tym zbiega na sam dół budynku, by spenetrować skrzynkę pocztową. Znajduje w niej kopertę ze stemplem ZSO 7. Szybko budzi Kamila, który niechętnie pyta, o co chodzi. Artur odpowiada, że przyszedł list ze szkoły. Jednym ruchem otwiera go i zaczyna czytać. Jego twarz przybiera grymas euforii. Kamil pyta się, jaka jest w końcu ich odpowiedź. Artur mówi, że został przyjęty na roczny etat w roli nauczyciela historii z możliwością przedłużenia kontraktu. Kamil nie może uwierzyć własnym uszom. Początkowo myśli, że głupio będzie posiadać brata w szkole, lecz chwilę później mówi Arturowi, że będzie mu musiał teraz wszystko załatwiać.

W Powrocie do błędów (2) Artur i Kamil wybierają się na rozpoczęcie roku szkolnego w ZSO 7 jednym samochodem. Artur jednak niespodziewanie zatrzymuje się pięćdziesiąt metrów przed bramą szkolną i mówi Kamilowi, by wysiadł tutaj i resztę drogi przeszedł na piechotę. Młodszy brat spogląda się na starszego znacząco, a ten kontynuuje, że musi pokazywać się od początku z jak najlepszej strony, a "galowy" strój Kamila na pewno mu w tym nie pomaga. Chłopak jest ubrany w typową, białą koszulę galową, lecz gdzieniegdzie z czarnymi przebarwieniami oraz z całkowicie odciętymi przez samego Kamila rękawami, a do tego ma założoną dżinsową muszkę. Młodszy brat wysiada więc, natomiast starszy dojeżdża pod samą szkołę, gdzie od razu wpada na dyrektora Włodarczyka. Przedstawia się mu, a dyrektor mówi, że pamięta jego CV i było bardzo imponujące. Artur dziękuje za tą opinię. Po uroczystym rozpoczęciu roku Kamil podchodzi do Artura i mówi, że w poprzednim roku nie zrobił nic produktywnego i nikt go nawet nie zna, więc teraz postanawia zostać reżyserem sztuki o zakochanych nastolatkach i każe starszemu bratu pójść do dyrektora i mu to załatwić. Artur nie od razu zgadza się, lecz stwierdza, że gdy to zrobi, będzie miał przynajmniej spokój. Wybiera się więc do gabinetu dyrektora i mówi, że jego brat bardzo prosi o pozwolenie na wyreżyserowanie sztuki. Włodarczyk od razu odpowiada, że jest to świetny pomysł promujący szkołę i zgadza się.

W Obozie (1) Artur jest opiekunem na szkolnym weekendowym obozie pod namiotami. Podczas jazdy autokarem, przez całą drogę spogląda na Julię. Dziewczyna czuje się zmieszana. Później, mija ją już na miejscu z Basią i znacząco uśmiecha się do licealistki.

W Obozie (2) Artur zostaje obudzony o drugiej w nocy przez Julię, która przerażona mówi, że Basia topi się w jeziorze. Uczennica biegnie z nauczycielem na pomost. Nie spotykają tam jednak nikogo, co dziwi Artura. Julia mówi, że musiało jej się coś w takim razie przywidzieć. Artur odpowiada, że powinni wracać do namiotów, jednak dziewczyna łapie go za rękę i przyciąga. Zdziwiony nauczyciel pyta się, co robi, na co Julia odpowiada, że widziała, jak mężczyzna patrzył się na nią przez cały ubiegły dzień. Artur odpowiada, że to niedorzeczne, jednak Julia przerywa mu i pewna siebie całuje go. Nauczyciel nie broni się przed pocałunkiem.

W Zrobić to czy nie? Artur podchodzi do Julii i Basi i mówi swojej dziewczynie, że na długiej przerwie mogą spotkać się w kanciapie pod schodami, gdyż nikt tam nie wchodzi. Julia od razu zgadza się. Na miejscu okazuje się, że Artur chce ją zaprosić do kina samochodowego na wieczór. Julia pyta się, jak to, skoro jest to publiczne miejsce. Artur odpowiada, że będzie ciemno, a poza tym w samochodzie i tak prawie nic nie widać. Podekscytowana dziewczyna nie może się doczekać. Wieczorem para siedzi w samochodzie zaparkowanym na dużym parkingu i ogląda Titanica. Obejmują się, gdy nagle Julia zauważa w samochodzie obok dyrektora Włodarczyka, co od razu mówi Arturowi. Chłopak natychmiastowo wyjeżdża z kina. Mówi, że mogą pojechać do jego mieszkania, bo Kamil wyszedł na spotkanie dotyczące sztuki. Julia zgadza się. Na miejscu dziewczyna nie zdąża zdjąć butów, a chłopak już całuje ją i zbliża się do łóżka. Julia nie spodziewała się takiego przyspieszenia wydarzeń, lecz jest gotowa na wszystko. Boi się, że nie tracąc dziewictwa z Arturem, chłopak rzuci ją, gdyż ma 22 lata i swoje potrzeby. Para spędza więc tego dnia swoją pierwszą noc razem.

W Gorzkich urodzinach (2) Arturem spotyka się z Julią w kanciapie. Wita dziewczynę pocałunkiem i składa zaległe życzenia urodzinowe. Julia nie chce owijać w bawełnę i prosto z mostu mówi, że jest w ciąży. Artur otwiera usta ze zdumienia i w pierwszej chwili pyta się “Z kim?”, lecz zaraz po tym sam sobie odpowiada, że to raczej oczywiste, że z nim. Mówi również, że wyjście z sytuacji jest tylko jedno - Julia musi poddać się aborcji. Dziewczyna nie wierzy w słowa chłopaka. Mówi, że nigdy nie zgodzi się na aborcję, gdyż jest to zwykłe zabójstwo. Artur stawia jej więc ultimatum: albo zrobi aborcję, albo muszą się rozstać. Julia musi wybrać - albo zabije swoje dziecko, albo zostanie z nim kompletnie sama. Po tej rozmowie postrzega jednak Artura jako szowinistyczną świnię, więc mówi mu, że w takim razie to koniec. Artur dodaje, że ojcostwo dziecka nigdy nie może wyjść na jaw.

Związki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki